Strategische communicatie & PR

Communicatie begint met een strategie. Of het nu om interne of externe communicatie gaat. Het gaat om meer dan de doelgroep te bereiken. Welke boodschap breng je over en hoe kan je dat goed aan laten sluiten bij de organisatie en waar de organisatie en haar diensten of producten voor staan.

Door de ruime ervaring die Mieke heeft opgedaan bij grote en kleine(re) organisaties en zowel aan bureauzijde als klantzijde heeft gewerkt, kan ze op strategisch en tactisch niveau meedenken en adviseren.

Een aandachtsgebied binnen strategische communicatie en PR is de PRofilering van organisaties. Om tot krachtige, volledig eigen en onderscheidende profilering te komen, wordt samen met de organisatie de volgende stappen gezet:

– Focus naar binnen – Op zoek naar het interne kompas
– Focus naar buiten – Omgeving & Ontwikkeling
– Business denken met Business Model Canvas

Met de stappen kom je gezamenlijk tot de kern en wordt de binnenkant van de organisatie verbonden met de buitenkant. Daarna wordt de PRofilering in alle communicatie uitingen doorgetrokken, zodat alles de juiste uitstraling heeft en consistent is.